Problemen met betalen

Heeft u problemen met het betalen van uw huur? Neem meteen contact met ons op via 088 845 66 00. Samen zoeken we dan naar een oplossing. In sommige gevallen verwijzen we u door naar organisaties die u begeleiden bij uw financiƫle situatie, of naar schuldhulpverlening. En soms kunt u met ons een betalingsregeling treffen.

Veel gevraagd over Problemen met betalen

Wat kan ik verwachten als ik mijn huur niet betaal?

Algemeen

Als u de huur niet op tijd betaalt, dan ontvangt u van ons een herinnering en daarna een aanmaning. Via een e-mail, sms of per brief vragen wij u om de achterstand te betalen. Dit gebeurt ook buiten kantooruren. Soms komt een Vidomes-medewerker bij u op huisbezoek. Wij praten dan met u over de ontstane betalingsachterstand en denken graag met u mee over mogelijke oplossingen.

Heeft u het huurbedrag na de aanmaning nog niet betaald? Of houdt u zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan schakelen wij een deurwaarder in.
Helpt dat niet, dan komt de zaak uiteindelijk voor de kantonrechter. De rechter kan de huurovereenkomst ontbinden en Vidomes mag de woning dan ontruimen.
Deze maatregelen zijn niet alleen vervelend, maar brengen ook extra kosten voor u met zich mee. De kosten van de deurwaarder, de rechtszaak en de ontruiming zijn namelijk voor uw eigen rekening.

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag