Woning opleveren

Als u verhuist, moet u de woning netjes en schoon achterlaten. Tijdens de voorcontrole vertelt onze opzichter u hier meer over en maakt u samen afspraken.

Ik heb zelf verbouwd in de woning en daarmee meer waarde aan de woning toegevoegd. Krijg ik een vergoeding bij verhuizing?

Een verbouwing kost veel geld. Logisch dat u daar – als u gaat verhuizen – iets voor terug wilt krijgen. Voor grote aanpassingen (keukens, badkamers, enz.) geeft Vidomes vaak een vergoeding. Voor de kleinere klussen kunt u de nieuwe huurder om een overnamebedrag vragen.

Ik heb mijn woning niet netjes achtergelaten toen ik ging verhuizen. Wat nu?

Tijdens de voorinspectie vertelde de opzichter u hoe u uw woning moet opleveren. Blijkt bij de eindinspectie dat u de afspraken niet bent nagekomen? Dan maken wij deze punten alsnog in orde op uw kosten. Deze kosten staan op uw eindafrekening. Meer informatie leest u in de brochure 'Zo laat u de woning netjes achter'.

Ik heb zelf verbouwd in mijn huis. Mag mijn aanpassing achterblijven als ik verhuis?

Komt de aanpassing de woning ten goede? Dan mag u deze - in overleg van Vidomes - bij vertrek laten zitten. Is  de aanpassing moeilijk te onderhouden? Voldoet deze niet aan de voorwaarden? Of maakt de aanpassing het lastig om de woning opnieuw te verhuren? Dan moet u de aanpassing verwijderen voor vertrek.

Hoe moet ik mijn woning achterlaten?

U laat de woning leeg en schoon achter en de tuin moet netjes zijn. De werkzaamheden die vermeld staan op het inspectierapport van de voorcontrole moeten klaar zijn. Meer informatie leest u in de brochure 'Zo laat u de woning netjes achter'.

Ik heb de huur opgezegd en nu gaan jullie een voorcontrole doen. Wat is dat?

Tijdens een voorcontrole loopt onze opzichter samen met u door de woning. Hij of zij vertelt wat kan blijven zitten en wat u eventueel moet aanpassen, verwijderen of repareren. U ontvangt binnen 2 werkdagen een bevestiging van de voorcontrole. In deze bevestiging leest u ook wat de kosten zijn als u de afspraken niet nakomt. Meer informatie leest u in de brochure 'Zo laat u de woning netjes achter'.

Ik kan niet aanwezig zijn bij de voorcontrole. Kan ik de afspraak verzetten?

We verplaatsen geen afspraken voor controles
Na uw huuropzegging zoeken we namelijk direct een nieuwe huurder.  Kunt u écht niet bij de voorcontrole aanwezig zijn? Machtig dan iemand om namens u aanwezig te zijn. Dat kan via dit machtigingsformulier.

Wilt u de afspraak toch verzetten?
Dan betaalt u daarvoor € 45,- vergoeding plus de eventuele extra dagen huur. Neem hierover contact op met ons KlantContactCentrum: 088 - 845 66 00.

Bent u niet aanwezig bij de voorcontrole?
Als u zich niet heeft afgemeld voor de voorcontrole, dan rekenen we hiervoor € 45,- aan kosten.

Ik kan niet aanwezig zijn bij de eindcontrole. Kan ik de afspraak verzetten?

We verplaatsen geen afspraken voor controles
Na uw huuropzegging zoeken we namelijk direct een nieuwe huurder.Kunt u écht niet bij de voorcontrole aanwezig zijn? Machtig dan iemand om namens u aanwezig te zijn. Dat kan via dit machtigingsformulier.

Wilt u de afspraak toch verzetten?
Dan betaalt u daarvoor € 45,- vergoeding plus de eventuele extra dagen huur. Neem hierover contact op met ons KlantContactCentrum: 088 - 845 66 00.

Bent u niet aanwezig bij de eindcontrole?
Als u zich niet heeft afgemeld voor de eindcontrole, dan rekenen we hiervoor € 45,- aan kosten.

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag