Vertalen / Translate

Corona

Heel Nederland is in de ban van het coronavirus. Zo hebben wij vanuit de Rijksoverheid en het RIVM de instructie gekregen om de fysieke ‘sociale interactie’ met anderen zoveel mogelijk te vermijden. Voor Vidomes staat veiligheid voorop. Veiligheid voor onze medewerkers en voor onze huurders. Zo leveren ook wij onze bijdrage aan het zo snel mogelijk indammen van het coronavirus. Op deze pagina vindt u meer informatie.

Veel gevraagd over Corona

Corona: hoe gaat Vidomes daar mee om?

Voor Vidomes staat veiligheid voorop. Veiligheid voor onze medewerkers en voor onze huurders. Zo leveren ook wij onze bijdrage aan het zo snel mogelijk indammen van het coronavirus.

Dit betekent onder meer het volgende:

  • T/m 6 april werken de meeste Vidomes-collega’s thuis. Wij doen dit om fysiek contact zoveel mogelijk te vermijden. Dit is een duidelijke instructie vanuit de Rijksoverheid.
  • Ons hoofdkantoor aan de Kleveringweg in Delft is dicht. Dit geldt ook voor de wijkposten.
  • In de komende periode zijn wij telefonisch alleen te bereiken voor spoedsituaties. Als u ons belt, maakt onze medewerker de inschatting of uw vraag inderdaad een spoedvraag is. Is dit niet het geval? Dan verwijzen wij u door naar de website of ons e-mailadres (zie hieronder). Dit laatste geldt ook voor uw vragen vanuit het serviceabonnement.

Wat is precies een spoedsituatie?

Dit is een situatie waarbij de veiligheid in het geding is. Bijvoorbeeld bij een levensbedreigende situaties, als direct handelen noodzakelijk is. Of als het niet spoedig verhelpen persoonlijk gevaar oplevert of blijvende schade veroorzaakt.

Kortom:

  • Er is direct gevaar voor huurder of voor de omgeving
  • Het gaat over een ‘onmisbare basisbehoefte’ (de woning moet afsluitbaar zijn, drinkwater et cetera)
  • Door de storing of het probleem ontstaat er ernstige schade als er niet direct ingegrepen wordt

Voorbeelden zijn:

  • Ernstige calamiteiten zoals brand: bel altijd 112
  • Een mogelijk verwarde huurder kan voor een gevaarlijke situatie zorgen
  • Gaslekkage: draai de gaskraan dicht en doe ramen en deuren open
  • Gesprongen waterleiding
  • Geen warm of koud water
  • CV-ketel is in storing
  • Liftstoringen
  • Onveilige situaties zoals losse gevelpanelen of een los balkonhek
  • Verstoppingen
  • Verlichting als daardoor een gevaarlijke situatie ontstaat
  • Grofvuil in openbare ruimtes.
  • Algemene stroomstoring
  • Storing in het bellenbord of de intercom
  • De woning of de toegangsdeur zijn niet af te sluiten of de automatische deuropener werkt niet
  • Er is een probleem met de toegang tot de parkeergarage, bijvoorbeeld met speedgates, tags en handzenders

Waar kan ik terecht met niet-spoed vragen?

Wij vragen u op de volgende manier contact met ons op te nemen:

  • Stel uw vraag op de contactpagina van onze website: vidomes.nl/contact
  • Of stuur uw vraag per brief naar dit gratis antwoordnummer:
    Vidomes
    Antwoordnummer 10104
    2600 VB Delft

Wij doen ons best om uw vraag zo goed mogelijk op te pakken.

Kan ik nog wel bedrijven rechtstreeks bellen?

Ja, u kunt nog steeds blijven rechtstreeks bellen. De leverancier zal eerst de afweging maken: heeft het spoed? Zo ja, dan gaan ze in principe altijd over tot actie. Heeft het geen spoed? Dan maakt dit bedrijf zelf de afweging wat ze kunnen doen, en wanneer. Daarbij vraagt men u altijd of uw gezondheid goed is, en of u zelf wilt dat er iemand langskomt. 

Welke bedrijven kunt u rechtstreeks bellen:

  • Contact bedrijfsruimtes
  • Riool.nl
  • Glasverzekering
  • CV-ketel: Op deze pagina verwijzen we in verschillende vragen & antwoorden naar een sticker die u op uw CV-ketel vindt. Hierop staan de contactgegevens van het onderhoudsbedrijf. En op deze pagina vindt u tips, en de gegevens van Breman en Bonarius.

Ik bel Vidomes met een spoedvraag, maar de verbinding wordt verbroken nadat ik een tijd in de wacht heb gestaan. Hoe komt dit?

Onze collega’s werken thuis met een mobiele telefoon en daarom kunnen we telefoontjes helaas niet in de wachtrij zetten. Dus krijgt u een voicemail en wordt de verbinding verbroken? Dan vragen wij u vriendelijk om nog een keer terug te bellen. En heeft uw vraag géén spoed? Vul dan het algemeen contactformulier in.

Blijft jullie kantoor geopend?

Nee, ons kantoor is t/m 6 april gesloten.

Blijven de wijkkantoren open?

Nee, de wijkkantoren zijn t/m 6 april gesloten.

Kan ik nog langskomen op het spreekuur van mijn complexbeheerder?

Nee, de complexbeheerders werken vanuit huis en draaien t/m 6 april geen spreekuren.

Is mijn complexbeheerder nog aanwezig in het complex?

Nee, de complexbeheerders werken vanuit huis en zijn de komende tijd niet aanwezig in het complex.

Kan ik nog wel een reparatieverzoek indienen?

Het indienen van een reparatieverzoek is nog steeds mogelijk via het formulier formulier 'Reparatieverzoek'. Houdt u hierbij wel rekening dat wij in de komende periode alleen spoedeisende reparatieverzoeken in behandeling nemen. Het is daardoor mogelijk dat uw verzoek langer blijft liggen dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor. Heeft u een spoedreparatie? Bel dan met onze storingsdienst via 088 - 845 66 00.

Mijn handzender is defect. Waar kan ik hiervoor terecht?

Neemt u hiervoor contact met ons op via 088 - 845 66 00.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend? Wanneer pakt Vidomes dit op?

Als het om een spoedreparatieverzoek gaat, dan nemen we deze zo snel mogelijk in behandeling. Is het geen spoed? Dan is het is mogelijk dat uw verzoek langer blijft liggen dan gebruikelijk. Excuses voor het ongemak.

Ik heb mijn huur opgezegd, komen woningzoekenden mijn huis nog bezichtigen?

Nee, woningzoekenden kunnen op dit moment vanwege de coronacrisis geen woningen bezichtigen. U krijgt dus ook geen telefoontjes van woningzoekenden om een afspraak te maken om uw woning te bekijken. Door deze maatregel is overname van goederen helaas ook niet mogelijk. 

Gaat mijn eindcontrole nog door? Zo ja, hoe gaat dat nu?

Ja, eindcontroles gaan door. Wel houden we hierbij rekening met de maatregelen en adviezen vanuit de Rijksoverheid en het RIVM.

Hoe moet ik mijn woning opleveren?

U laat de woning leeg en schoon achter. Ook de tuin moet netjes zijn. De werkzaamheden die in het inspectierapport van de voorcontrole staan, moeten afgerond zijn. Meer informatie vindt u in de brochure Zo laat u de woning netjes achter. Omdat wij vanwege het coronavirus op dit moment geen bezichtigingen inplannen, is overname van spullen tijdelijk niet mogelijk.

Zie ook

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag