Wat is een spoedsituatie?

Een situatie heeft altijd spoed als de veiligheid in het geding is. Bijvoorbeeld een levensbedreigende situatie, als direct handelen noodzakelijk is. Of als het persoonlijk gevaar of blijvende schade veroorzaakt als we de situatie niet snel verhelpen. Belt u ons bij spoed dus gerust op 088 - 845 66 00. Dit nummer is dag en nacht te bereiken. Ook voor het opzeggen van de huur kunt u ons telefonisch bereiken.

Kortom :

  • Er is direct gevaar voor huurder of voor de omgeving.
  • Het gaat over een ‘onmisbare basisbehoefte’ (de woning moet afsluitbaar zijn, er moet drinkwater zijn, enzovoort).
  • Door de storing of het probleem ontstaat er ernstige schade als er niet direct ingegrepen wordt.

Voorbeelden zijn:

  • Ernstige calamiteiten zoals brand: bel altijd 112
  • Een mogelijk verwarde huurder kan voor een gevaarlijke situatie zorgen
  • Gaslekkage: draai de gaskraan dicht en doe ramen en deuren open
  • Gesprongen waterleiding
  • Geen warm of koud water
  • CV-ketel is in storing
  • Liftstoringen
  • Onveilige situaties zoals losse gevelpanelen of een los balkonhek
  • Verstoppingen
  • Verlichting als daardoor een gevaarlijke situatie ontstaat
  • Grofvuil in openbare ruimten
  • Algemene stroomstoring
  • Storing in het bellenbord of de intercom
  • De woning of de toegangsdeur zijn niet af te sluiten of de automatische deuropener werkt niet
  • Er is een probleem met de toegang tot de parkeergarage, bijvoorbeeld met speedgates, tags en handzenders