Huur betalen

In de huurovereenkomst staat dat u de huur maandelijks vooruit moet betalen. De huur moet vóór de eerste van de maand op onze rekening staan. De huur passen we ieder jaar per 1 juli aan. Op deze pagina vindt u meer informatie over huur betalen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Heb ik een openstaand saldo?

Algemeen

U controleert dit eenvoudig via uw factuuroverzicht in Mijn Vidomes. Hier ziet u precies wat u heeft betaald en welke facturen nog openstaan. Heeft u geen Mijn Vidomes-account? Neem dan contact met ons op via vidomes.nl/contact.

Kan ik uitstel van betaling aanvragen voor het betalen van mijn huur?

Algemeen

Nee, uitstel van betaling aanvragen is niet mogelijk. Afhankelijk van uw situatie bekijken we of we met u een betalingsregeling kunnen afspreken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet vóór de eerste van de maand op onze rekening staan.

Ik heb geen factuur van de huur ontvangen. Wat nu?

Algemeen

Als u geen factuur heeft ontvangen, dan kunt het huurbedrag alsnog naar ons overmaken onder vermelding van uw adres en de maand. In Mijn Vidomes vindt u een overzicht van uw openstaande en betaalde facturen. Wilt u toch een kopie van de factuur ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Kan ik de huur contact of per pin betalen op het kantoor van Vidomes?

Algemeen

Nee, zowel contant betalen als pinnen op kantoor is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso of via overschrijving per bank.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Geef uw nieuwe rekeningnummer zo snel mogelijk aan ons door. U regelt dit eenvoudig door in te loggen in Mijn Vidomes en dan het formulier Gegevens wijzigen in te vullen. Heeft u geen Mijn Vidomes-account? Neem dan contact met ons op via 088 845 66 00.

Let op: De rekening moet op naam van de hoofdhuurder of medehuurder staan. Is dit niet het geval? Dan kunnen wij uw verzoek niet verwerken.

Wat houdt de basishuur in?

Algemeen

De basishuur is het huurbedrag van uw woning zonder de servicekosten. Dit bedrag vindt u terug in de brief of e-mail huuraanpassing die u eind april 2022 ontvangt.

Ik wil mijn huur automatisch betalen. Waar vind ik meer informatie?

Algemeen

Op de pagina automatische incasso vindt u alle veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer van Vidomes?

Algemeen

Ons bankrekeningnummer is NL28 INGB 0000147344.

Mijn automatische huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt dan een herinnering van ons. Maak de huur alsnog aan ons over op ons bankrekeningnummer NL28 INGB 0000147344. Vermeld daarbij het betalingskenmerk of uw postcode en huisnummer.

Mag ik de huur op een andere dag betalen dan de 1e van de maand?

Algemeen

Nee, de huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons via 088 845 66 00.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. Als uw huur verandert, past Vidomes het bedrag aan. U kunt uw huur ook zelf overmaken. Via internetbankieren stelt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht in. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL28 INGB 0000147344. Vermeld het betalingskenmerk of uw postcode en huisnummer. Stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Ik heb te veel huur betaald. Wanneer wordt mijn overschot overgemaakt?

Algemeen

De overschotten (ook wel voorstanden genoemd) betalen we uit als we geen huur of andere kosten van u tegoed hebben. Heeft u een overschot en wilt u dat wij deze uitbetalen? Geef dit dan aan ons door via het contactformulier. Wij betalen de overschotten elke dinsdag uit.

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag