Huur betalen

In de huurovereenkomst staat dat u de huur op de eerste werkdag van de maand aan ons moet betalen. De huur passen we ieder jaar per 1 juli aan. Op deze pagina vindt u meer informatie over huur betalen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Heeft Vidomes een goed energiecontract afgesloten?

Algemeen

Ongeveer een derde van onze huurders maakt gebruik van een collectieve energievoorziening (voor verwarming) in hun complex. Voor deze groep huurders heeft Vidomes een voordelig energiecontract afgesloten bij Eneco. Dit contract is geldig tot 1 januari 2024. Hoe de energieprijzen zich in 2023 ontwikkelen is onduidelijk. Toch hopen we dat de prijsstijgingen voor een collectief energiecontract vanaf 2024 beperkt blijven.

Het energiecontract geldt niet voor huurders in een VvE-complex (huurders van complex De Meerpaal, huurders van Isaac da Costalaan en de huurders van Bergmanstrook 50 tm 374).

Heb ik een openstaand saldo?

Algemeen

U controleert dit eenvoudig via uw factuuroverzicht in Mijn Vidomes. Hier ziet u precies wat u heeft betaald en welke facturen nog openstaan. Heeft u geen Mijn Vidomes-account? Neem dan telefonisch contact met ons op met de afdeling huurincasso 088-8456600 of stuur een mail naar huurincasso@vidomes.nl.

Kan ik uitstel van betaling aanvragen voor het betalen van mijn huur?

Algemeen

Nee, uitstel van betaling aanvragen is niet mogelijk. Afhankelijk van uw situatie bekijken we of we met u een betalingsregeling kunnen afspreken. Vraag een betalingsregeling aan via Mijn Vidomes.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet vóór de eerste van de maand op onze rekening staan.

Ik heb geen factuur van de huur ontvangen. Wat nu?

Algemeen

Als u geen factuur heeft ontvangen, dan kunt het huurbedrag alsnog naar ons overmaken onder vermelding van uw adres en de maand. In Mijn Vidomes vindt u een overzicht van uw openstaande en betaalde facturen. Wilt u toch een kopie van de factuur ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Kan ik de huur contant of per pin betalen op het kantoor van Vidomes?

Algemeen

Nee, zowel contant betalen als pinnen op kantoor is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso of via overschrijving per bank.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Geef uw nieuwe rekeningnummer zo snel mogelijk aan ons door. U regelt dit eenvoudig door in te loggen in Mijn Vidomes en dan het formulier Gegevens wijzigen in te vullen. Heeft u geen Mijn Vidomes-account? Neem dan contact met ons op via 088 845 66 00.

Let op: De rekening moet op naam van de hoofdhuurder of medehuurder staan. Is dit niet het geval? Dan kunnen wij uw verzoek niet verwerken.

Wat houdt de basishuur in?

Algemeen

De basishuur is het huurbedrag van uw woning zonder de servicekosten. 

Ik wil mijn huur automatisch betalen. Waar vind ik meer informatie?

Algemeen

Op de pagina automatische incasso vindt u alle veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer van Vidomes?

Algemeen

Ons bankrekeningnummer is NL28 INGB 0000147344.

Mijn automatische huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. Maak de huur alsnog aan ons over op ons bankrekeningnummer NL28 INGB 0000147344. Vermeld daarbij het betalingskenmerk of uw postcode en huisnummer. Doet u dit niet dan ontvangt u een herinnering van ons.

Mag ik de huur op een andere dag betalen dan de 1e van de maand?

Algemeen

Nee, de huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons via 088 845 66 00,  of stuur een mail naar huurincasso@vidomes.nl

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. Als uw huur verandert, past Vidomes het bedrag aan. U kunt uw huur ook zelf overmaken. Via internetbankieren stelt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht in. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL28 INGB 0000147344. Vermeld het betalingskenmerk de straatnaam en huisnummer of het klantnummer. Stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Ik heb te veel huur betaald. Wanneer wordt mijn overschot overgemaakt?

Algemeen

De overschotten (ook wel voorstanden genoemd) betalen we uit als we geen huur of andere kosten van u tegoed hebben. Heeft u een overschot en wilt u dat wij deze uitbetalen? Geef dit dan aan ons door via het contactformulier. Wij betalen de overschotten binnen 2 weken aan u uit.

Ik heb geen eigen energieaansluiting maar maak gebruik van de collectieve warmtelevering in mijn complex. Moet ik mijn voorschotbedrag aanpassen?

Algemeen

Nee, tot 1 januari 2024 hoeft u het bedrag niet aan te passen. Dankzij goede prijsafspraken met Eneco blijven deze collectieve energiekosten laag. De kosten voor gas en/of elektra betaalt u aan Vidomes. Deze prijsafspraken gelden als u woont in een VvE-complex of in het complex aan de Isaac da Costalaan in Delft.

Goed om te weten: Moest u over het afgelopen jaar een bedrag bijbetalen voor het energieverbruik? Dan verhogen wij uw voorschotbedrag wel per 1 juli 2023. Aarzelt u of dit aangepaste voorschotbedrag voldoende verhoogd is? U kunt het voorschotbedrag zelf aanpassen via het formulier Voorschot warmtelevering aanpassen. Belt u liever? Neem dan contact op met ons KlantContactCentrum via 088 845 66 00.

Ik woon in een VvE-complex met een collectieve warmtelevering. Moet ik mijn voorschotbedrag aanpassen?

Algemeen

Nee. Op basis van uw verbruik van het voorgaande jaar hebben wij uw voorschotbedrag per 1 juli 2023 verhoogd. Aarzelt u of dit aangepaste voorschotbedrag voldoende verhoogd is? U kunt het voorschotbedrag zelf aanpassen via het formulier Voorschot warmtelevering aanpassen. Belt u liever? Neem dan contact op met ons KlantContactCentrum via 088 845 66 00.

Goed om te weten: Woont u in een VvE-complex? Dan adviseren wij u om uw voorschotbedrag wel te verhogen. De meeste VvE’s sluiten namelijk elk jaar een energiecontract af. Door de hogere energieprijzen is het verstandig uw voorschotbedrag te verhogen om te voorkomen dat u moet bijbetalen als u de eindafrekening krijgt die u jaarlijks ontvangt voor 1 juli.

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag