Problemen met betalen

Heeft u problemen met het betalen van uw huur? Dat kan gebeuren. Belangrijk is dat u dan zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Om samen naar een passende oplossing te zoeken. Zo kunt u ons bellen via 088 845 66 00, of ons rechtstreeks mailen via huurincasso@vidomes.nl.

Goed om te weten: in sommige gevallen verwijzen we u door naar organisaties die u begeleiden bij uw financiële situatie, of naar schuldhulpverlening. Zodat u de beste hulp krijgt. Soms is het ook mogelijk om een betalingsregeling te treffen met ons. Kijk bij Betalingsregeling voor meer informatie.

Veel gevraagd over Problemen met betalen

Wat kan ik verwachten als ik mijn huur niet betaal?

Algemeen

Als u de huur niet op tijd betaalt, dan ontvangt u van ons een herinnering en daarna een aanmaning. Via een e-mail, sms of per brief vragen wij u om de achterstand te betalen. Dit gebeurt ook buiten kantooruren. Soms komt een Vidomes-medewerker bij u op huisbezoek. Wij praten dan met u over de ontstane betalingsachterstand en denken graag met u mee over mogelijke oplossingen.

Heeft u het huurbedrag na de aanmaning nog niet betaald? Of houdt u zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan schakelen wij een deurwaarder in.
Helpt dat niet, dan komt de zaak uiteindelijk voor de kantonrechter. De rechter kan de huurovereenkomst ontbinden en Vidomes mag de woning dan ontruimen.
Deze maatregelen zijn niet alleen vervelend, maar brengen ook extra kosten voor u met zich mee. De kosten van de deurwaarder, de rechtszaak en de ontruiming zijn namelijk voor uw eigen rekening.

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag