Onderhoud

Uw woning en het gebouw waarin u woont hebben onderhoud nodig. En wat kapot is moet worden gerepareerd. Sommige werkzaamheden doet Vidomes en sommige werkzaamheden regelt u zelf.

Veel gevraagd over Onderhoud

Ik zoek de brochure ‘Renovatie badkamer, keuken en toilet’.

Algemeen

In deze brochure leest u wat u kunt verwachten als u een nieuwe badkamer, keuken en/of toilet krijgt, wat wij van u verwachten en bij wie u terecht kunt met uw vragen. Voor, tijdens en na de werkzaamheden.

Download de brochure Renovatie badkamer, keuken en toilet

Wie voert welk onderhoud uit aan mijn woning?

Algemeen

Groot onderhoud en sommige reparaties voert Vidomes uit. Voor klein onderhoud of kleine reparaties bent u zelf verantwoordelijk. In de wet, de huurovereenkomst en de huurvoorwaarden is geregeld wie wat moet doen. In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u vanaf pagina 7:

  • Welke werkzaamheden Vidomes uitvoert.
  • Voor welke werkzaamheden u zelf verantwoordelijk bent.
  • Welke werkzaamheden onder het serviceabonnement vallen en door Vidomes worden uitgevoerd.

Vidomes is verplicht om uw woning in goede staat te houden
Vidomes doet het groot onderhoud aan uw woning. Daarbij horen werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning, zoals buitenschilderwerk, vervanging van kozijnen en reparaties aan balkons, daken en riolering. Ook groot onderhoud aan de binnenkant van uw woning, zoals onderhoud aan de cv-installatie en het vervangen van badkamers, keukens en toiletten hoort tot de werkzaamheden van Vidomes.

U bent zelf verantwoordelijk voor klein onderhoud en kleine reparaties
Vidomes verwacht dat u de binnenkant van uw woning goed onderhoudt. Dit betekent dat u zelf de muren mag schilderen of behangen én dat u zelf klein onderhoud of kleine reparaties uitvoert of bepaalde onderdelen vervangt. Voor deze werkzaamheden, zoals een kapotte kraan, schakelaar of deurkruk, betaalt u zelf de kosten. Schakelt u voor deze werkzaamheden een vakman of vakvrouw in? Dan zijn die kosten voor uw rekening. Vooraf heeft u voor deze werkzaamheden geen toestemming van Vidomes nodig.

Welke werkzaamheden betaal ik en welke kosten betaalt Vidomes?
In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u op alfabetische volgorde wie voor welke werkzaamheden verantwoordelijk is en wie welke werkzaamheden betaalt.

Voor welk onderhoud ben ik zelf verantwoordelijk?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor het kleine onderhoud aan uw woning. Denk bijvoorbeeld aan het schilderen en behangen van uw woning. Maar ook het vervangen en onderhouden van kleine onderdelen zoals een kapotte kraan, schakelaar of deurkruk. In de brochure Besluit kleine herstellingen vindt u precies waar u wel en niet verantwoordelijk voor bent.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Algemeen

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 18 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds.

Kan ik het kleine onderhoud ook aan jullie uitbesteden?

Algemeen

Ja, dat kan. U kunt hiervoor een Serviceabonnement afsluiten.

Wat voor onderhoud voert Vidomes uit?

Algemeen

Vidomes doet het grote onderhoud aan uw woning. Daarbij horen werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning, zoals het schilderwerk, vervanging van kozijnen en reparaties aan balkons, daken en riolering. 

Elk jaar kijken we voor welke woningen onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we een keer in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we vaker. Denk bijvoorbeeld aan onderhoud aan de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we precies gaan doen.

Wanneer wordt onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Algemeen

Elk jaar kijken we voor welke woningen onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Bijvoorbeeld het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Op de pagina Projecten vindt u de actuele onderhoudsprojecten.

Ander onderhoud doen we vaker. Denk bijvoorbeeld aan onderhoud aan de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels en en het vervangen van dakgoten.

Ook hebben we aandacht voor energiebesparing. We plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen.

Als u ons belt, kijken we na wanneer uw woning aan de beurt is. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, geven we aan u door. Staat het onderhoud gepland voor komende jaren? Dan geven wij de informatie alleen onder voorbehoud. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Er was iemand bij mij aan de deur. Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Algemeen

Als we onderzoek doen in de wijk en woningen, ontvangt u van ons een brief daarover. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om legitimatie of de brief. Vertrouwt u het niet? Bel dan met ons KlantContactCentrum via 088 845 66 00.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Algemeen

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds. Denkt u dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Maak ook foto's en stuur deze mee. De opzichter kan dit dan beoordelen.

Wilt u weten wat u kunt verwachten als u een nieuwe badkamer, keuken en/of toilet krijgt? Download dan de brochure Renovatie badkamer, keuken en toilet.

Binnenkort voert Vidomes onderhoud uit aan mijn woning. Ik kan dan niet thuis zijn. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt bellen met het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoert. De gegevens staan in de brief die u van ons heeft ontvangen. 

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag