Onderhoud

Uw woning en het gebouw waarin u woont hebben onderhoud nodig. En wat kapot is moet worden gerepareerd. Sommige werkzaamheden doet Vidomes en sommige werkzaamheden regelt u zelf.

Wanneer vindt er onderhoud aan onze cv-ketel plaats?

Een keer per twee jaar controleren en onderhouden wij de ketel.

Wie doet het onderhoud aan mijn woning?

In elke woning gaat wel eens iets kapot. Dan is onderhoud nodig. Sommige reparaties doet Vidomes, sommige reparaties moet u zelf regelen. In de wet, de huurovereenkomst en de huurvoorwaarden is geregeld wie wat moet doen.

Vidomes is verplicht om uw woning in goede staat te houden
Vidomes doet het groot onderhoud aan uw woning. Daarbij horen werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning, zoals buitenschilderwerk, vervanging van kozijnen, en reparaties aan balkons, daken en riolering. Ook groot onderhoud aan de binnenkant van uw woning, zoals het plaatsen van een nieuwe cv-installatie en het vervangen van bijvoorbeeld elektraleidingen, hoort tot de werkzaamheden van Vidomes.

U moet zelf de kleine reparaties doen
Als huurder moet u de binnenkant van uw woning goed onderhouden. Naast schilderen en behangen moet u ook zelf het onderhoud en de vervanging van kleinere onderdelen regelen. Deze kleine werkzaamheden, zoals een kapotte kraan, schakelaar of deurkruk, zijn voor uw rekening. U kunt deze werkzaamheden zelf doen of laten doen door een vakman.

Zo weet u of u het onderhoud zelf moet regelen
Welke werkzaamheden zijn precies voor uw rekening? En welke voor Vidomes? U leest het in het overzicht ‘Onderhoud van A tot Z’ vanaf pagina 9 in de brochure 'Onderhoud aan uw woning'.

Voor welk onderhoud ben ik zelf verantwoordelijk?

U bent zelf verantwoordelijk voor het kleine onderhoud aan uw woning. Denk bijvoorbeeld aan het schilderen en behangen van uw woning. Maar ook het vervangen en onderhouden van kleine onderdelen zoals een kapotte kraan, schakelaar of deurkruk. In 'Besluit kleine herstellingen' vindt u precies waar u wel en niet verantwoordelijk voor bent.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 18 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds.

Kan ik het kleine onderhoud ook aan jullie uitbesteden?

Ja, dat kan. U kunt hiervoor een Serviceabonnement afsluiten.

Wat voor onderhoud voert Vidomes uit?

Vidomes doet het grote onderhoud aan uw woning. Daarbij horen werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning, zoals het schilderwerk, vervanging van kozijnen en reparaties aan balkons, daken en riolering. Het plaatsen van een nieuwe cv-installatie en het vervangen van bijvoorbeeld elektraleidingen behoort ook tot onze werkzaamheden.

Elk jaar kijken we voor welke woningen onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Onder 'Projecten' op deze website vindt u de actuele onderhoudsprojecten.

Ander onderhoud doen we vaker. Denk bijvoorbeeld aan onderhoud aan de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. We noemen dit planmatig onderhoud.

Ook hebben we aandacht voor energiebesparing. We plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we precies gaan doen.

Wanneer wordt onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Elk jaar kijken we voor welke woningen onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Onder 'Projecten' op deze website vindt u de actuele onderhoudsprojecten.

Ander onderhoud doen we vaker. Denk bijvoorbeeld aan onderhoud aan de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. We noemen dit planmatig onderhoud.

Ook hebben we aandacht voor energiebesparing. We plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen.

Als u ons belt, kijken we na wanneer uw woning aan de beurt is. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, geven we aan u door. Staat het onderhoud gepland voor komende jaren? Dan geven wij de informatie alleen onder voorbehoud. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Er was iemand bij mij aan de deur. Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als we onderzoek doen in de wijk en woningen, ontvangt u van ons een brief daarover. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om legitimatie of de brief. Vertrouwt u het niet? Bel dan met ons KlantContactCentrum via 088 - 845 66 00.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds. Denkt u dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op. Dan komt een opzichter dit beoordelen.

Binnenkort voert u onderhoud uit aan mijn woning. Ik kan dan niet thuis zijn. Wat moet ik doen?

U kunt bellen met het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoert. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving.

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag