Vertalen / Translate

Huuraanpassing

Uw huurprijs mogen we op verschillende momenten aanpassen. De jaarlijkse huuraanpassing is altijd op 1 juli. Maar we kunnen de huur bijvoorbeeld ook aanpassen na het aanleggen van een centrale verwarming of het plaatsen van dubbel glas. Verandert uw huur? Dan krijgt u altijd vooraf en ruim op tijd bericht van ons.  

Jaarlijkse huuraanpassing op 1 juli
Ieder jaar passen we op 1 juli de huren aan volgens de richtlijnen van de overheid. U ontvangt altijd vóór 1 mei een brief met de nieuwe huurprijs (= huuraanzegging). Soms heeft u recht op een huurverlaging of huurbevriezing.

Bezwaar maken tegen de inkomensafhankelijke huuraanpassing
Bent u het niet eens met de huuraanpassing? Dan kunt u bezwaar maken. Ook als u geen inkomensverklaring over 2018 heeft. Lees hier meer over bezwaar maken.

Mijn huur stijgt tot boven de € 720,42. Krijg ik nog wel huurtoeslag?
Als u op dit moment al huurtoeslag ontvangt dan behoudt u deze gewoon.

Ontvangt u nu geen huurtoeslag, maar is uw inkomen zo veel gedaald dat u voor huurtoeslag in aanmerking komt? Dien dan een verzoek om huurverlaging bij ons in. Wij beoordelen vervolgens of u in aanmerking komt voor een regeling.

Vragen over de huuraanpassing?
Stel uw vraag per mail via huuraanpassing@vidomes.nl.

Heeft u andere vragen? 
Stel deze gerust op www.vidomes.nl/contact. Dit kan ook via Facebook, Twitter en WhatsApp op 06 132 759 72. Belt u liever? Neem dan contact met ons op via 088 – 845 66 00.

Huuraanpassing

Wat gebeurt er als Vidomes mijn verzoek om huuraanpassing afwijst?

Dan krijgt u bericht van ons. U kunt vervolgens niet naar de Huurcommissie, omdat u hier wettelijk geen recht op heeft. Denkt u dat wij een fout hebben gemaakt? Laat het ons weten.

Wat gebeurt er als Vidomes mijn bezwaar of verzoek om huuraanpassing toekent?

Dan krijgt u bericht van ons en passen we de huur aan. De eventueel te veel betaalde huur over juli en augustus betalen we terug.

Wanneer krijg ik bericht over mijn bezwaar of verzoek om huuraanpassing?

U krijgt uiterlijk 11 augustus 2019 bericht van ons of wij uw bezwaar of verzoek toekennen of afwijzen.

Verzoeken ingediend na 1 juli 2019 worden niet meer in behandeling genomen. 

Wat gebeurt er als Vidomes mijn bezwaar voor huuraanpassing afwijst?

Dan krijgt u bericht van ons. U heeft dan twee keuzes:
1. Doet u niets, dan sturen we uw bezwaar door naar de Huurcommissie. De Huurcommissie onderzoekt uw bezwaar en doet 
    uitspraak. Als de Huurcommissie uw bezwaar afwijst, betaalt u € 25,-.
2. U kunt uw bezwaar intrekken. Dan betaalt u niets en gaat de huurverhoging door zoals Vidomes heeft aangekondigd in de brief.

Meer informatie over de bezwaarprocedure vindt u op de website van de Huurcommissie.

Krijg ik teveel betaalde huur terug als mijn bezwaar of verzoek om huuraanpassing is toegewezen?

We storten te veel betaalde huur terug als u vóór 1 juli 2019 bezwaar heeft gemaakt en uw bezwaar of verzoek is toegewezen. 

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag