Serviceabonnement

In elke woning gaat wel eens iets kapot of gaat iets los of beschadigd iets. Vaak is dan onderhoud nodig. Voor groot onderhoud aan uw woning, zoals buitenschilderwerk, vervanging van kozijnen of reparaties aan balkons, daken en riolering is Vidomes verantwoordelijk. Voor klein onderhoud in uw woning bent u zelf verantwoordelijk. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten van binnendeuren, het vervangen van een kraan of vastzetten van een stopcontact.

Vindt u het lastig of heeft u geen tijd voor klein onderhoud?

Dan kunt u een serviceabonnement bij ons afsluiten. Tegen een maandelijkse vergoeding voert Vidomes dan het klein onderhoud in uw woning uit. 

Wie doet wat?

In de wet, de huurovereenkomst en de huurvoorwaarden staat wie waarvoor verantwoordelijk is. In onze brochure Onderhoud aan uw woning leest u welk onderhoud of reparaties onder het Serviceabonnement vallen.

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Ik heb een serviceabonnement. Welke reparaties voert Vidomes dan uit?

Algemeen

In de brochure Onderhoud aan uw woning staan - vanaf pagina 7 - alle werkzaamheden op een rij.

Wie voert welk onderhoud uit aan mijn woning?

Algemeen

Groot onderhoud en sommige reparaties voert Vidomes uit. Voor klein onderhoud of kleine reparaties bent u zelf verantwoordelijk. In de wet, de huurovereenkomst en de huurvoorwaarden is geregeld wie wat moet doen. In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u vanaf pagina 7:

  • Welke werkzaamheden Vidomes uitvoert.
  • Voor welke werkzaamheden u zelf verantwoordelijk bent.
  • Welke werkzaamheden onder het serviceabonnement vallen en door Vidomes worden uitgevoerd.

Vidomes is verplicht om uw woning in goede staat te houden
Vidomes doet het groot onderhoud aan uw woning. Daarbij horen werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning, zoals buitenschilderwerk, vervanging van kozijnen en reparaties aan balkons, daken en riolering. Ook groot onderhoud aan de binnenkant van uw woning, zoals onderhoud aan de cv-installatie en het vervangen van badkamers, keukens en toiletten hoort tot de werkzaamheden van Vidomes.

U bent zelf verantwoordelijk voor klein onderhoud en kleine reparaties
Vidomes verwacht dat u de binnenkant van uw woning goed onderhoudt. Dit betekent dat u zelf de muren mag schilderen of behangen én dat u zelf klein onderhoud of kleine reparaties uitvoert of bepaalde onderdelen vervangt. Voor deze werkzaamheden, zoals een kapotte kraan, schakelaar of deurkruk, betaalt u zelf de kosten. Schakelt u voor deze werkzaamheden een vakman of vakvrouw in? Dan zijn die kosten voor uw rekening. Vooraf heeft u voor deze werkzaamheden geen toestemming van Vidomes nodig.

Welke werkzaamheden betaal ik en welke kosten betaalt Vidomes?
In de brochure Onderhoud aan uw woning leest u op alfabetische volgorde wie voor welke werkzaamheden verantwoordelijk is en wie welke werkzaamheden betaalt.

Hoe meld ik mij aan voor een serviceabonnement?

Algemeen

Vóór de ondertekening van uw huurcontract kunt u aangeven of u een serviceabonnement wilt. Kiest u voor een serviceabonnement? Dan gaat deze direct in nadat u het huurcontract heeft ondertekend.

Heeft u geen serviceabonnement en wilt u deze op een later moment alsnog afsluiten?
Geen probleem. U kunt het serviceabonnement op ieder gewenst moment laten ingaan, ook als u op dat moment een reparatieverzoek heeft. U betaalt dan wel eerst eenmalig € 25,- instapkosten. U regelt een serviceabonnement heel eenvoudig via het formulier Serviceabonnement afsluiten in Mijn Vidomes. Als uw aanvraag verwerkt is, gaat uw abonnement in.

Een serviceabonnement is altijd voor minimaal één jaar. Daarna kunt u per maand opzeggen. 

Waar vind ik de algemene voorwaarden van het serviceabonnement?

Algemeen

De algemene voorwaarden van het serviceabonnement vindt u op pagina 22 en 23 van de brochure Onderhoud aan uw woning.

Wat kost een serviceabonnement?

Algemeen

Het serviceabonnement kost vanaf 1 juli 2022 € 5,75 per maand.

In 2020 heeft Vidomes een nieuw tarief vastgesteld voor het serviceabonnement, maar ik had toen al een serviceabonnement. Wat betekent dit voor mij?

Algemeen

Het maandelijkse bedrag van uw servicekosten verhogen we de komende jaren met € 0,65 tot het vastgestelde tarief uit 2020 (excl. jaarlijkse indexatie) is bereikt. De eerste verhoging van € 0,65 per maand is per 1 juli 2022. Vanaf deze datum betaalt u dan het nieuwe bedrag. Wat het precieze bedrag wordt leest u eind april 2022 in de brief over de jaarlijkse huuraanpassing.

Mag Vidomes het bedrag van de servicekosten aanpassen?

Algemeen

Ja. Wij mogen de voorwaarden die gelden voor het serviceabonnement eenzijdig aanpassen.

Hoe zeg ik mijn serviceabonnement op?

Algemeen

Een serviceabonnement geldt altijd voor minimaal één jaar. Na het eerste jaar mag u uw serviceabonnement opzeggen. Doe dit altijd schriftelijk. Houd wel rekening met een opzegtermijn van een maand.

Heeft u opgezegd en wilt u zich later opnieuw aanmelden?
Geen probleem. U regelt een serviceabonnement heel eenvoudig via het formulier Serviceabonnement afsluiten in Mijn Vidomes. U betaalt dan wel eerst eenmalig € 25,- instapkosten. Als uw aanvraag verwerkt is, gaat uw abonnement in. Goed om te weten: de eerste reparatie betaalt u dan nog zelf.

Hoe betaal ik het serviceabonnement?

Algemeen

U betaalt het bedrag voor het serviceabonnement tegelijk met de huur.

Heeft u ons gemachtigd voor een automatische incasso van uw huur?
Dan hoeft u niets te doen. Wij passen automatisch het nieuwe bedrag aan.

Heeft u uw bank opdracht gegeven de huur automatisch over te maken?
Verhoog dan zelf het maandbedrag met het abonnementsgeld.

Ik ben het niet eens met de verhoging van het serviceabonnement. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt dan uw serviceabonnement opzeggen. Als u het abonnement opzegt, bent u zelf weer verantwoordelijk voor klein onderhoud of kleine reparaties aan uw woning, tuin of balkon.

Wilt u daarna toch weer een serviceabonnement wilt afsluiten, dan betaalt u direct het nieuwe bedrag en is de eerste reparatie voor uw eigen rekening.

Niet gevonden wat u zocht?

Is uw vraag niet beantwoord of vindt u de juiste informatie niet? Stel uw vraag online, dan beantwoorden wij deze zo spoedig mogelijk.

Stel uw vraag