Zorgen om een ander? Bel Meldpunt Bezorgd

Maakt u zich ernstige zorgen om iemand? Denkt u bijvoorbeeld aan huiselijk geweld, mishandeling, psychische problemen, eenzaamheid, vervuiling of verslaving? En vraagt de persoon niet zelf om hulp? Voorkom dat de situatie uit de hand loopt en neem contact op met Meldpunt Bezorgd. Dat kan ook anoniem.

Wanneer kan ik Meldpunt Bezorgd bellen?
U kunt een melding doen als iemand problemen heeft op het gebied van psychiatrie, verslaving, sociaal isolement, vervuiling, overlast, maatschappelijke of sociale problemen

> Is er sprake van een noodsituatie? Bel dan altijd 112!

Wat gebeurt er met mijn melding?
Na uw melding onderzoekt een medewerker van Meldpunt Bezorgd wat er speelt. De medewerker bekijkt welke instantie het beste kan helpen om de situatie op te lossen. Belangrijke eerste stap is wel dat de persoon de hulp accepteert.

Als de persoon de hulp accepteert, draagt het Meldpunt Bezorgd de begeleiding over aan één of meerdere hulpverleningsorganisaties. Denk aan schuldhulpverlening, verslavingszorg, maatschappelijk werk, thuiszorg of psychiatrie. Deze instanties zorgen voor de hulp die nodig is.

Kan ik zelf ook hulp bieden?
U kunt Meldpunt Bezorgd ook bellen voor een persoonlijk advies. Een medewerker vertelt u dan wat u kunt doen om iemand te helpen.

Hoe bereik ik het Meldpunt Bezorgd?
Woont u in Delft, dan kunt u terecht bij Meldpunt Bezorgd Delft. Woont u in Zoetermeer? Neem dan contact op met Meldpunt Bezorgd Zoetermeer. Bent u inwoner van Leidschendam-Voorburg, Rijswijk, Wassenaar en Den Haag? Dan belt u Meldpunt Bezorgd GGD Haaglanden.

  • Meldpunt Bezorgd Delft
    0900 - 040 0405
    www.delftsupport.nl
  • Meldpunt Bezorgd Zoetermeer
    088 - 900 4000
    bureaudienst.zoetermeer@kwadraad.nl
    www.zoetermeer.nl
  • Meldpunt Bezorgd GGD Haaglanden
    070 - 353 72 91 (ma-vr van 9.00-17.00 uur)
    meldpuntbezorgd@ggdhaaglanden.nl
    www.ggdhaaglanden.nl

 > Is er sprake van een noodsituatie? Bel dan altijd 112!