Communicatie

Op deze pagina krijgt u een overzicht van alles wat we op communicatiegebied hebben bereikt.

Onze online resultaten

  2022 2021
Unieke bezoekers vidomes.nl 180.823 185.351
Verzonden huurdersnieuwsbrieven 34.702 32.473
Verzonden  stakeholdersnieuwsbrieven 1.614 1.687
Weergaven video's 6.914 5.949
Geactiveerde accounts Mijn Vidomes t/m 31/12/2022 11.074  

Onze kanalen:

Vidomes.nl

In 2022 bezochten iets minder mensen vidomes.nl. Als we kijken naar de paginaweergaven, dan werden de Mijn Vidomes-pagina’s en de digitale processen, zoals de reparatiebeslisboom en het SSS ‘Contact opnemen’, ook in 2022 weer veel bezocht. Een opvallende ontwikkeling is dat meer mensen onze vacaturepagina bekeken. Niet heel verrassend misschien, omdat we steeds actiever vacatures delen op onder andere LinkedIn en zo onze toekomstige collega’s naar onze website trekken.

Nieuwsbrief

Voor de huurdersnieuwsbrief zetten we vorig jaar de stijgende lijn door; het aantal abonnees steeg namelijk van ongeveer 8.500 naar bijna 9.000. Goed om te weten: onze huurders zijn niet automatisch geabonneerd op onze nieuwsbrief en moeten zich actief aanmelden. Mooi dat veel huurders dit dus doen! De rapportages laten zien dat onze huurders ook erg betrokken zijn. Zo wordt een gemiddelde klantnieuwsbrief 44,6% geopend en klikt 14,2% door. Bij ons was dit vorig jaar 67,4% en 44,5%. De hoge energietarieven waren een ‘hot item’ (en nog steeds). Daarom stuurden we onze huurders vorig jaar een energie-special, helemaal gepersonaliseerd op basis van de gemeente waar de huurder woont. Deze nieuwsbrief werd door 64% huurders geopend, waarvan bijna 50% heeft doorgeklikt.

Bij de @stake zien we een lichte daling in het aantal abonnees en daarmee dus ook in het aantal verzonden mails en kliks ten opzichte van 2021. Zo gingen we van 415 naar 385 abonnees in 2022. In 2023 gaan we een paar acties op touw zetten om het aantal abonnees op onze @stake te verhogen. Wordt vervolgd! En tot slot: wist je dat we in 2022 in totaal 44.500 mails verstuurden? Een enorm bereik!

Video

In 2022 breidden we onze videocollectie verder uit met video’s over bijvoorbeeld woningverbetering, participatie en tips om je woning koel te houden. En team Verhuur maakte - na een training ‘Filmen met je smartphone’ - een vliegende start met woningvideo’s. Zo maakten de verhuurconsulenten in 2022 samen al bijna 40(!) video’s. Ook voor 2023 zijn er alweer plannen voor nieuwe video’s, zoals een corporate video voor de werving van nieuwe medewerkers en een animatievideo over de huurvoorwaarden.

Social media

In 2022 kregen we er nog meer volgers bij op Facebook en LinkedIn en dus zien steeds meer mensen de goede dingen die we als Vidomes doen. Opvallend was dat zowel op Facebook als LinkedIn het bericht over de succesvolle proef met seniorenmakelaars in Zoetermeer de meeste betrokkenheid had. Daarnaast is het mooi om te zien dat steeds meer collega’s onze LinkedIn-berichten liken en reposten. Dit zorgt voor een hogere ranking binnen het platform, waardoor we beter gevonden worden.