Er is iets stuk in mijn woning. Wat nu?

Natuurlijk is het vervelend als er iets in of aan uw woning kapot is. Hoe we dat oplossen, hangt af van wat er stuk is. Als woningcorporatie regelt Vidomes het groot onderhoud. En als huurder zorgt u voor het klein en dagelijks onderhoud. Dat staat ook in de wet. Wanneer is iets groot of klein onderhoud?

Groot onderhoud: dit regelt Vidomes voor u

Is er iets met uw verwarming, dak, dakgoot of riolering? Heeft u glasschade? Klemt de buitendeur? Is er een storing met de zonnepanelen, lift, automatische deuren of mechanische ventilatie? Dit alles is groot onderhoud. Vidomes voert het voor u uit. Dit doen we niet met eigen mensen, maar laten we uitvoeren door onze partners. Goed om te weten:

  • U kunt reparaties aanmelden via Mijn Vidomes.
    Zorg ervoor dat u foto’s meestuurt. Zo kan de aannemer of installateur zien wat er aan de hand is en de juiste persoon sturen. Belangrijk: zorg ervoor dat u thuis bent. Maakt u een afspraak en bent u er niet? Dan kunnen we de kosten bij u in rekening brengen.
  • Wat kapot is, proberen we te repareren.
    Pas als iets niet te repareren is, vervangen we het. Vervanging van bijvoorbeeld keukens, ketels en badkamers doen we alleen per complex volgens een vast plan. Ketels vervangen we bijvoorbeeld na 18 jaar. Is er voor die tijd iets aan de hand? Dan repareren we dat. Ook tegen het einde van de levensduur, als er meer storingen zijn, proberen we het defect zo goed mogelijk te repareren.

Naast reparatieonderhoud dat we altijd op verzoek van de huurder doen, voeren we ook planmatig onderhoud uit. Eens in de zeven jaar schilderen we bijvoorbeeld de kozijnen buiten. Dit onderhoud kan overlast geven, omdat er een steiger staat of omdat u thuis moet zijn om het raam te openen voor de schilder. Dat is vervelend, maar dit soort onderhoud is nodig. Natuurlijk proberen we de overlast te beperken, maar we kunnen niet zonder uw medewerking en begrip. Wilt u weten hoe we dit planmatig onderhoud plannen? Kom dan naar onze open dag op 21 juni. Daar geven we u graag uitleg.

Klein onderhoud of huurdersonderhoud: dit regelt u als huurder zelf

Lekt de kraan? Loopt de binnendeur niet meer goed? Of is het stopcontact kapot? Dit zijn reparaties die u als huurder zelf moet uitvoeren. De meeste huurders hebben hiervoor een serviceabonnement bij Vidomes afgesloten, dan komen onze eigen monteurs langs om het te repareren. Meer informatie over ons serviceabonnement vindt u op onze website.