Onze hulp voor huurders om de coronacrisis te overbruggen

De coronacrisis raakt ons land hard. De maatregelen die het kabinet heeft afgekondigd en de RIVM instructies hebben ook gevolgen voor onze organisatie. Alle medewerkers werken zo veel mogelijk vanuit huis en de fysieke ‘sociale interactie’ met anderen vermijden we zoveel mogelijk. Veiligheid staat nu voorop. Veiligheid voor onze medewerkers en voor onze huurders. Zo leveren ook wij onze bijdrage aan het zo snel mogelijk indammen van het coronavirus.

Naast veiligheid hebben we ook aandacht voor huurders die in betalingsproblemen komen door de coronacrisis. Hoe we dit doen leggen we graag uit.

We volgen de richtlijnen van de Landelijke Armoedecoalitie
Huurders met een actuele huurachterstand én huurders die vanwege de coronacrisis een sterke inkomensdaling hebben, komen we tegemoet. We volgen hiermee de oproep van de Landelijke Armoedecoalitie. Deze coalitie wordt aangevoerd door de Woonbond en bevat richtlijnen die vanuit onze brancheorganisatie Aedes zijn opgesteld.

Hoe helpen we huurders de coronacrisis te overbruggen?

  • we stellen aangezegde huisuitzettingen als gevolg van huurschulden uit;
  • we starten voorlopig geen nieuwe ontruimingsdossiers op;
  • huurders met een actuele huurachterstand én huurders met een sterke inkomensdaling en in betalingsproblemen komen, bieden we betalingsregelingen op maat aan;
  • voor de jaarlijkse huuraanpassing komen we huurders via onze huurbevriezings- en verlagingsregeling meer tegemoet dan voorheen.

Hoe kunnen huurders contact met ons opnemen?
Huurders die door de coronacrisis in betalingsproblemen komen, kunnen contact opnemen met onze afdeling Huurincasso. Dit kan op drie manieren. Via het contactformulier op vidomes.nl/contact of per mail via huurincasso@vidomes.nl. Een brief sturen kan ook  naar ons gratis antwoordnummer: Vidomes, Antwoordnummer 10104, 2600 VB Delft. 

Meer informatie
Meer informatie, inclusief veelgestelde vragen, vindt u op vidomes.nl/corona.